Vinterland

När jag vaknade för ett litet tag sedan så var det helt vitt utanför fönstret. Snön bara yr runt i luften. Det bara virvlar runt. Känner inte alls för att ge mig ut på jakt efter kartonger idag. Känner snarare för att sätta mig i ett hörn med en filt och en kopp varm choklad och bara vänta på att tiden skall gå. Men det har jag inte alls tid till. Har ju inte ens haft tid att sitta här och skriva på ett par dagar. Finns så många många saker som jag skall hinna innan det är dax att åka. Det närmar sig med storm steg. Varje dag gör tiden för förberedelser bara kortare och kortare. Det börjar kännas i magen att det närmar sig. Nervös är nog ordet! Hoppas verkligen att allt kommer att gå bra. Längtar samtidigt som jag inte vill åka alls. Lämna ett vinterland för ett annat vinterland. Men jag gissar att det andra vinterlandet har bra mycket mer snö än det jag sitter i just nu..
Längtar faktiskt tills jag får se det landskapet.. Berg och dalar helt täckta i snö. Spännande skall det bli! Mysigt men också med all säkerhet slitsamt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0