Härliga tider!

 
Jisses vilken härlig månad detta är ändå!
Den är så lång (visserligen inte längre än någon annan, men..) och den handlar mest bara om att ge. 
Är det inte lite mysigt? 
Man pysslar, trixar och fixar tillsammans allt för att ordna för varandra.. Är inte det mysigt? 
 
Jag skäms lite över att jag inte firar jul.. Buu.. 
Det är ju så mysigt och jag fick lite julkänsla förra året och nu i år ännu mera..
Det känns som att nästa år kommer att bli helt outhärdligt. Jag måste verkligen fira jul nästa år!
Annars går det inte!
 
Mamma lilla jag måste komma hem nästa år. Så vi kan fira jul ihop. Det vore det bästa! 
Annars hoppas jag att jag har ett boende som räcker till att ta emot er alla så att vi kan fira ihop.
Tänk dig mamma att slippa allt julstök och komma och sätta dig vid ett dukat bord och bara mysa ner dig.. 
Vad hade du sagt om det? Det hade jag velat ge dig!
Så kan vi pyssla som tokar tillsammans.. Den fick man fundera på!
 
 
Nu börjar jag drömma mig bort.. 
Tänker mig en liten stuga med snö runt omkring. Ett litet hus med ett stort kök och vardagsrum. 
Tänk att där få pynta, trixa och fixa.. Åh vad jag längtar tills att jag blir stor. Eller iaf lyckas uppfylla min dröm om att ha ett större boende, då gärna ett hus som jag kan få pilla med och som jag kan ordna med. Då borde jag få utrymme att pyssla med allt jag gillar..
Det var då en stoor juldrömm det.
 
En annan liten önskan.. Snääääälla Tomten..
(blid från nippertippas kennel)
 
Men idag har dagen varit något helt annat. 
Först har jag bjudit på frukost och sedan efter det åkte vi en vända till Torp för att få köpt lite klappar. Ganska så gott att få det gjort tidigt på dagen innan det blev allt för mycket folk. Super bra att ha med sig bärhjälp också så att man slipper bära allt man köper själv. 
Väl hemma har jag haft julstuga och slagit in paket. Sitter nu med nästan alla paket klara. Ett kvar att slå in och en julklapp som jag inte vet vem som skall få.. 
Vad är det för ett dilemma?! Följde med av bara farten. Men vem det är till.. Ingen aning! Haha.. 

    
 
Där ligger dom och väntar klapparna.. 

För mig väntar nog sängen nu och klapparna dom får vänta ett par dagar till...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0