Kvällsmys..

Lite kvällsmys innan jag tackar för idag. Vaknade till en smula och tänkte att jag gottar till det med lite vitaminer och hemliga miljonärer innan jag bäddar ner mig. Uff för att titta på sådana program. Man vet att det finns där och det gör ont i hjärtat!


Men värst är väl ändå att en lyckad företagare kan hoppa in och skänka dom summorna pengar till behövande. Inte illa att dom gör det alltså utan att det skall behövas.. Vill inte påstå att jag är jätte insatt i hur vårat härliga svenska system fungerar.. Men.. Skatt betalar vi i mängder och samlar pengar till behövande länder. Det jag funderar på är när skall vi plåstra om vårar eget land? Måste vi verkligen skicka iväg allt? Vårat land blöder! Inte bara när det kommer till dem som lever på gatan. Alla de som sitter mer lr mindre fängslade på ålderdomshem då? Uf.. Det finns så många ställen som egentligen behöver hjälp..


Jag fäller mina tårar..
Men vad hjälper det? Undra just om det finns någon fler som tänker som jag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0