Aj aj det är dax igen..

 
Bua.. Bla.. Typ nee..
Den här dagen gillar jag inte alls. Den har inte riktigt gått som jag ville fast att det har inte varit något fel på den heller.. Det känns bara inte helt ok. 
Imorgon (som man kan se redan idag) så trillar det in pengar på kontot.. 
Man blir lycklig och gör en "happy dance"! Men vad händer sen då? Joo då skall allt betalas. BORTA!
Poff.. Någon som såg vart det tog vägen? Haha.. Nee riktigt så illa kanke det inte är. 
Men denna månad är tung, alla dessa kvartal/års fakturor som alla känner för att komma samma månad.
Gillas... Inte alls! 
 
Men men så kunde de visst vara Kanske att det är fulmåne eller något sådant på g med?
 
 
Något jag kom fram till i alla fall det är att:
 

Betala räkningar är lite som att dra ett plåster, 
det svider från början...

 
Dessa pengar säger jag bara!
Bu.. Å inte blir man gladare när man läser att dom som bor i andra hand kanske kommer bli "rånade" fram över. 
Drabbar inte mig, inte just nu iaf.. Men ändå!
Hur kul kan det bli.. Tänk den stakaren med en inkomt på härliga 12000:- eller någ och så skall närmar 10000:- av dem gå till hyra.. Kul?! 

Nee nu skall jag bädda ner mig och drömma om något annat.
Vinna på lottot kanske? 

Hur som är det dags för mig att dra mitt plåster imorgon... Hur är det för dig?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0