Fyra Rabarber

Det var då igår det.. En dag med massa pyssel.. Först katterna som jag redan skrivit om.. Dom ser verkligen ut som två små monster.. Vad hände mer då?
Jo jag tog bussen in till stan, men det var nära att det inte blev nåt.. Bussen höll på att köra ifrån mig!
Men in till stan iaf och ta en fika med Nanno : ) Hon har varit i Egypten med sin mamma.. Åå vilka bilder!
Man bir ju inte nådigt sugen på att åka.. Nee inte alls..
Sen hem laga mat å äta den..  Mumma.. Nästan som en liten hemma fru e man ; )

Hitta på nåt.. Jaha vad?
Hm.. Ungefär så brukar vi prata.. Aldrig någon som vet vad man ska hitta på.. Men så blev jag så sugen..
"Bara lite, snälla?!"
Jaa : ) Åka fyrhjuling! Det är som att vara 14 igen.. Men jag kan inte minnas att jag var lika farträdd å åksjuk på den tiden.. Lr hade vi bättre vägar i norr? Svårt att tro.. Köra fick jag med göra.. Om man kan kalla det köra..
Det skulle växlas å grejas.. Jag som inte ens kört en moppe! Det enda som jag kört e ju min "knallert", den e för go den! Men det gick iaf ganska så bra att köra om jag får säga det själv.. Fast jag vet inte om Tobias va lika nöjd.. Haha.. 
                               image162
Rabarber å studsmatta.. Mm.. Det låter det! Jo men så var det.. Efter att vi snurrat runt ett tag på småvägarna här så bytte vi till bilen och åkte hem till Tobias mamma och pappa.. Bror Niklas bor där med.. Å Emma kom hon med.. För ryktet det hade spridit sig.. Det va RABARBERPAJ på gång! Åå så gott det var! Det var riktigt länge sedan jag åt det sist.. Varje liten tugga.. Mmm : ) Men så var det studsmattan med.. Niklas hade tydligen tjatat å tjatat om att få en.. Men inget fått eftersom att Tobias mamma var dagmamma innan.. Å det är inte alls praktiskt att ha en studsmatta när man har en massa barn springades.. Men nu var han själv.. Hur ska mamma kunna säga nej nu??
Jo knepet fick bli att han kunde få en om han lärde sig gångertabellen, som han hade haft svårt med..
Nu stod det en studsmatta där, så jag skulle gissa att han har lärt sig den!? Vad tror ni? Hehe..

Å så en liten pratantes.. Jag kunde faktiskt nästan få till en liten tofs igår! Ååå så glad jag blev! Lyckliga lilla jag!
Leende från öra till öra ungefär.. Guud så jag saknar mitt hår!
                                         Nu...                                                                             Då...   (åå!?!)

image160   image161

Kommentarer
Postat av: mamma

Tror du börjar bli gammal...Farträdd...
Men du har aldrig varit förtjust i fart. Inte ens när du gungade.
Många år sedan det var rabarber här på bordet. Men jag tror det mest var rabarberkräm och äppelpaj. Rabarbersaft ibland. Momma gjorde nog mer rabarberpaj.
Saknar oxå ditt hår.
Kram

2008-05-20 @ 17:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0