Blommor



Ja blommor dom är speciella dom.. Dom är inte bara fina.. Dom finns i flera färger och dom betyder en hel del med..
Man kan ge dom som present till någon, ge dom till sig själv, få dom i present av någon annan..
Dom är vackra där dom står men dom kan även förgylla vardagen en aning.. 
Jag har suttit och ringt runt till en massa olika blomsterhandlar i dagarna.. Så jag har sett en hel del blommor..
Man kan göra så mycket fint med dom.. Det är nästan så att man blir lite matt.. Sen det där med betydelsen..
Jag hittade på en sida vad de olika antalen av blommor som man får betyder.. Det var lite roligt det.. Var nog mest därför jag fick för mig att jag skulle skriva om det.. Hm..


Blommornas betydelse
Vad betyder blommornas antal?


En: Du är allt för mig.
Två: Jag vill resa bort med dig.
Tre: Jag vill träffa dig igen.
Fyra: Jag högaktar och tackar dig.
Fem: Jag vill göra allt för dig.
Sex: Jag tror inte på dina löften.
Sju: Jag älskar dig.
Åtta: Jag är din intill döden.
Nio: Jag vill vara ensam med dig.
Tio: Vill du bli min hustru/man?


Det är lite sött det där.. Undra egentligen om dom som man har fått blommor av nån gång har vetat om vad antalet har betytt..  Jag har inte haft den minsta lilla aning.. Inte kommer jag ihåg heller hur många jag har fått heller..
Men om det är över 10, ska man ta de två siffrornas betydelse då?
Det undrar jag.. Hm.. 
Tänk på den ni! ; )


Blommornas betydelse hittade jag på : http://www.brunnsboblommor.com/
Bilden: www.bakrundsbild.eu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0