Många, massor..


Hundratusen tankar om val. Alla gör så sjukt många val varje dag. Det kan vara allt ifrån att välja strumpor på morgonen till vilken väg man ska ta hem från jobbet. Allt vi gör har med val att göra. Olika val hela tiden i livet som leder oss in på olika vägar. Man kan sällan vända om och göra det ogjort. Om man önskar sig att man kunde göra det ogjort så kan man väl som mest önska sig en rondell som tar en tillbaka ungefär dit man vad.
Men med vilken poäng då?

Jag funderar på tok för mycket.

Vilket fall som hellst så det jag tänker på är att jag ibland funderar på vad som hänt om jag gjort ett annat val än jag gjorde "den gången". Tänker inte på något speciellt tillfälle egentligen. Men typ som tänk om jag inte hade flyttat till Vänersborg efter högstadiet.. Vad hade hänt då? Hur hade då mitt liv sett ut.. Hm..

Många konstiga tankar..

På sätt och vis så är jag ändå ganska nöjd. Jag tänker på alla "OM" och tänker på allt glatt som jag har fått med mig på vägen och på allt som jag hoppas ligger framför mig. Jag vill väl inte säga nöjd egentligen men typ nöjd. Alltså missförstå mig rätt! En människa i som är nöjd har i mina ögon inte längre något att sträva efter. Vad är ett liv när man inte längre har något som man strävar emot och som man vill lyckas med? Skrämmande tanke. Tanken att vara nöjd. Tillfreds kanske, men nöjd? Jag tror att det är ett farligt ord..

Att välja. Man kan känna att man måste välja mellan rätt och fel. Men vad är egentligen rätt och fel? Jag har ingen aning, har du?

Jag ser fram emot ett liv med många små och stora val. Så länge jag följer min magkänsla så tror jag inte att det kommer gå allt för mycket på tok. Man måste visst chansa ibland. Våga för att vinna. Ja alla dom där fraserna som man kan dra..







Hm. Ne nu har jag nog yrat klart för denna kväll..
Helt otroligt trött är vad jag är så om jag fortsätter blir det nog bara mer svammel.


En sista grej. Folk som lämnar kommentarer.. Varför lämna en kommentar utan att säga vem det är?
Du kan ju inte förvänta dig ett svar om jag inte har en aning om vem det är jag ska svara till.
Varför ställa en fråga om du inte kan fråga, frågan själv så att säga? Förstår inte riktigt grejen.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kommer ihåg morfars ord, aldrig nöjd men tillfreds kan man vara.

Sen håller jag med om dessa kommentar skrivare. Kul att det skrivs men bättre om man direkt säger vem. Man får ju alltid veta ändå men har man något att dölja skriver man inte...ja du vet.

Snurrig mamma sänder många kramar

2009-12-03 @ 17:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0