Hemma fru?!


What? Ne  men mamma! Inte är väl jag någon "hemma fru". Vad identifierar egentligen en sådan?
Det undrar jag allt.. Är det att man städar eller lagar mat? Att man tvättar? Gör alltihopa eller vad är det?
Det är ju faktiskt sånt som måste göras även om man kanske inte alltid tycker att det är såå kul.
Men om man inte vill ha besök av en massa kryp och annat jobbigt så är det ju ett måste!
Blir man "hemma fru" av det? Jag vet inte jag om jag vill kalla det de. Jag tycker nog att det är mer allmänt folk vett.
Men nu verkar det bestämt som att min mamma tycker att jag börjar bli som en hemma fru..
Det var någon av mina vänner som nämde för ett tag sen att hon skulle köpa ett rutigt förkläde till mig.
Hon kanske också tycker att jag är som en liten hemma fru.
Hm.. Ne jag låter det vara osagt vad jag är, men jag gillar att hålla ordning runt om mig.
Gillar att laga god mat när det är någon som skall äta med mig.. Jag gillar att dona..

Med tanke på det så är det nog dags att panera fisken som skall vara till middag nu.
Jag tror att det kommer att blir potatis, rödspätta och någon sås. Har inte bestämt mig för vilken än.
Vitvinssås eller kanske det klassiska hollandesås.

  Is this me?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0