Så sjukt..

Jag fattar inte poängen! Varför och vad är det som är så svårt att få ordning på löner till anställda?
Eller som det är nu så är jag en f.d anställd som har slutat, men det spelar absolut ingen som hellst roll det inte.
Nu sitter jag här igen det är den 24 i månaden och man ska kunna se under innkommande vad som ska trilla in på kontot näst kommande dag. Men nej, där finns inget ifrån mitt tidigare jobb. Fattar inte vad som dom håller på med...

Men så ringde telefonen.. Vad konstigt! Har ändå hört av mig två ggr på samma dag utan svar.. Men tillsist..

Vad är det för ursäkt denna gången då tro?
Jo nu är det så att dom ska hålla lönen upp till tre månader för att göra eventuella korrigeringar om det är så att jag ska ha GRUNDLURAT någon av alla kunderna som jag har haft hand om eller något liknande.
Men det borde bara gälla om man har provisionen som jag inte har!! Så vad säger man då?
Jo men ne, det gäller ändå även fast att min lön inte är baserad på något annat än garantin..
Såå less så nu får jag vilket fall som hellst vänta på min jävla lön.. Att dom ens orkar..!
Men jag kommer att orka tillbaka, jag ska kontakta mitt fack för att fråga om det verkligen kan gälla när jag inte har någon provision inräknad i min lön.. Så får jag bara vänta och se vad det blir av det..


Min dag i övrig har varit som alla andra dagar på mitt jobb.. Man kommer dit, man gör det man skall och sedan så går jag hem. Vet inte vad jag ska skriva om det. Är ju trots allt ett sådant jobb där man inte får säga allt.
Men det jag kan säga är att jag gillar mitt jobb! Trivs som fisken i vattnet! Thihi..

Kommentarer
Postat av: modern

Ja detta verkar vara ett dilemma med flera företag just nu. Ibland är det skönt att ha en fast lön som UTBETALAS VARJE VECKA.

2009-02-24 @ 21:06:03
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller med kan inte vara riktigt. Prata med ditt fack. Halva lönen kan vara så att dom kan hålla men inte hela.

Kram

2009-02-24 @ 21:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0