>Två dagar in


Ja två dagar till har jag nu klarat av efter den första dagen! Å gud så bra det känns! Trött är jag och sliten är jag men GLAD! Så glad, när man känner lyckan rusa genom kroppen av en sådan liten sak, ja då måste man väl bara glad eller är det inte så? Jag tror det och jag vill att det ska vara så.

Ja men jobbet igen då, första kvällen strax efter att jag lagt ifrån mig datorn ringer min telefon. Vad händer tror man?
Det som jag minst hade önskat! Min nya kollega ringer och meddelar att hon inte kan komma i tid morgonen där på pga att hon måste uppsöka läkaren.
Öh.. Jaha.. Vad betyder det då? Jo att jag fick klara HELA morgonen själv! Min enda tanke var väl att hur i hela fridens namn ska jag komma ihåg allt som man ska göra, hur ska jag kunna göra det rätt? Oj oj så mycket det var att tänka på!
Klump i magen hade jag när jag kom in i huset på morgonen.. NERVÖS som jag vet inte vad..
Å så in till min lilla vän, då bestämde jag mig att jag skulle ta me fan klara det. Det var bara att ta tag i det hela så att jag får det fixat och klart.
Vad händer? Jag tappar henne rakt i golvet... Nee jag skojade bara! Jag klarade det, helt själv!
Kom ihåg allt gjorde jag, men så lättad jag var när min kollega kom.

Idag har det gått jätte bra, vi märker båda skillnad på X hon är mycket gladare och har börjat att teckna ordentligt med oss. Det är så roligt, idag så sa hon "tack, bra" när hon inte ville ha mera mat.
Det var inte långt ifrån att jag fällde en tår! Det känns så otroligt bra. Innan har hon inte haft någon runt omkring sig på samma sätt som har kunnat teckenspråk, men nu har hon oss. Å det verkar som om hon har märkt det nu!
Det är en skön känsla!

Men nu ska jag ta och hoppa in i duschen innan jag lägger mig för att sova..
Å jag ska njuta av en annan lugn känsla, en glad känsla! Det känns så bra!
Hur kan det bara vända på en vecka? Hur kan det bli en så skarp kontrast?


Om det känns som att du har allt du vill ha i din hand, riskerar du då att förlora det igen när du lyckats att samla ihop det?
Det känns bra nu...

Kommentarer
Postat av: mamma

Underbart. Känslan att må bra på ett arbete är guld värt. Jag vet att du klarar av det.

Här går det mer och mer bakåt.

Håller på dig

Kramar

2009-02-05 @ 08:18:47
Postat av: Anders

Grattis till nya jobbet!

Hoppas det ska bli bra nu och att du kommer in allt.

Kram

Gufar Anders

2009-02-05 @ 11:30:12
URL: http://ordtankarbild.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0