Adolf Hitler 3 år..

Är han på nytt född?
Ne det vill jag inte tro men...

Det är nästan så att jag får rysningar bara av att skriva den rubriken. Men det är ju just precis vad inlägget handlar om så vad ska jag annars skriva? : S

Jag läser som vanligt aftonbladet varje dag. Det finns massor som man skulle kunna skriva om där, hur sorgligt det är att folk är med i bilolyckor. Att finanskrisen bara drabbar fler och fler det blir varsel med mera. Det är krig krig och åter krig. Det där oäändliga krigandet, att det aldrig kan ta slut?! Varför? Idioter är de som krigar! Jag gillar det inte alls.
Tänk så mycket pengar dom hade sparat om dom gav tusan i det! Dom pengarna hade med alla säkerhet kunnat se till att vi slapp finanskriser.

Men nu var det ju inte det som jag fastnade för. Utan det var den lille krabaten Adolf.
Jag kan faktiskt inte förstå varför i hela fridens namn man döper sitt barn till Adolf Hitler?!?!
Var dom inte med på historia lektionerna och vet vad som ligger bakom det namnet?
Eller tycker de att det är coolt på något sätt?

Det kan inte vara speciellt genomtänkt iaf att döpa sitt barn till det.
Tänk så många människor som han kommer att stöta på genom sitt liv och vilka bekymmer han kommer att få med det namnet. Han kommer inte att få det lätt den lille.  Socialen hade enligt notisen tagit vara på barnen så att de inte längre bor hos sina föräldrar. Sorgligt men sant!
Hoppas bara att dom döper om honom!

?DE TAR INTE HÄNSYN TILL BARNET?Heath och Deborah Campbell m

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men gud... Nej, jag förstår inte hur man kan döpa sitt barn till det. I Sverige?



Lite nyfiken dock: Var det enbart pga namnet som socialen tagit barnen?

2009-01-15 @ 17:43:29
URL: http://jenkajenka.blogg.se/
Postat av: julia

fin blogg :)

2009-01-15 @ 17:55:53
URL: http://nesral.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svar: Okej, misstänkte nästan det (både när det gäller land och grunder).

2009-01-15 @ 18:03:43
URL: http://jenkajenka.blogg.se/
Postat av: Janie

Jag skulle ALDRIG döpa mitt namn till något sånt..

2009-01-15 @ 21:09:04
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: modern

Tycker det är respektlöst att döpa sitt barn till det. Både av hänsyn till barnet och till alla som drabbades. Jag berättade just om detta för Marcus igår och fick då också berätta historian kring Adolf Hitler med följd att Marcus säger: ja så de döper killen till ett massmördarnamn då....

2009-01-16 @ 08:45:06
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0