Varför rakar du dig?

 
Hm.. Jag tittar väldigt ofta in på Karins blogg. Hon skriver alltid en massa roliga inlägg. Men så nu var det för ett litet tag sedan hon skrev ett inlägg om var "Nackdelar med att vara tjej". Det har nu lätt till att hon skrev om det här med att raka benen.
Så då började mitt lilla huvud snurra igen..
Visst att det kan komma sig ganska så naturligt att raka benen, men varför gör det de?
Varför ska det vara slätt och fint där när det inte är det från början?

Det gäller ju både killar och tjejer, vi har väl båda hår på ställen som vi inte alltid önskar kanske?

Men varför har det håret blivit oönskat undrar jag.. Varför ska det inte få vara där?
Varför började man ens raka sig, vart man nu än rakar sig, om det är på benen, under armarna, ansikte eller vad det kan tänkas vara?

Hm..


Så varför rakar du dig?


bilder från google.se

Kommentarer
Postat av: fröken elin

asså va läskigt! men om du kände att det var din mormor o morfar kanske det var mindre läskigt?



aa asså jag tror just därför på sånt för jag har hört så många historier folk berättat. folk som jag vet inte skulle hitta på det:) brrrr, men jag vill ändå inte se. iförsig skulle jag vilja se min katt som försvann:P men icke.



hmm jag rakar mig för att det är skönare utan typ:P haha. känner mig superren också efter jag rakat mig.

2009-01-16 @ 16:37:13
URL: http://frokenelin.blogg.se/
Postat av: emsie

Joo, tyvärr :S

2009-01-16 @ 17:05:56
URL: http://emmsie.webblogg.se/
Postat av: Jenny

För att jag trivs med lena ben. Känns numera ganska skabbigt om det är för mycket stubb. Men det blir väl så om man väl börjat raka. Inte snyggt med (mkt synligt) hår på benen till kjol eller klänning!



Svar: Nej precis, hade varit lite konstigt.

2009-01-16 @ 18:42:26
URL: http://jenkajenka.blogg.se/
Postat av: STYLEMIND

det känns inte som ett jobbigt måste

utan jag gör det för att jag vill det.

känns inte så fräscht med håriga ben...





ha en bra kväll! (oj det är lite sent!)



kram

2009-01-18 @ 00:30:53
URL: http://stylemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0