Buss kompis..


Jag har fått en busskompis eller vad man ska kalla det..
Det är iaf så att första dagen eller rättare sagt andra dagen som jag tog bussen till jobbet så visste jag inte "genvägen".
Första dagen gick jag bilvägen till mitt arbete vilket är mycket längre än att ta cykel/gång vägen. Men är det mörkt ute och du inte har en aning om vart du ska gå.. Ja då följer iaf jag bara den vägen som inte kan leda någon annanstans.
Men så iaf den andra gången så var det en kvinna som klev av på samma ställe som mig och började gå mot den så kallade genvägen. Så jag ropade till henne och frågade om hon möjligen visste vägen dit jag skulle.
Hon var inte helt säker men ändå ganska så det blev att vi slog följe eftersom att hon skulle en liten bit på vägen.



Nu är det så att titt som tätt så åker vi samma tur på morgonen och då blir det så att vi växlar några ord om respektives arbete. Det är faktiskt väldigt trevligt : )
Idag var hon väldigt glad för att dom skulle till Ikea med en av sina boende och köpa nya möbler. Dom hade tapetserat om hela hans rum. Så hon såg väldigt fram emot sin arbetsdag.
Små korta meningar bara några ord så där..
Jag ser faktiskt fram emot nästa gång som vi kommer att åka bussen ihop.. Jag hoppas att jag kommer ihåg att fråga hur det blev i rummet : )

Annars har det varit en väldigt vanlig dag.. Jobbat, kommit hem och lagat mat. Idag blev det en laxpytt, helt egengjord.
Vet inte om jag kommer att göra det många gånger.. Det blev visserligen gott men vilket slit med att skala och hacka potatis och morötter.. Suck! Men, men i slutändan kankse det var värt det iaf..
Jag får nog tänka på den saken.. Hehe..

Jo just det, jag unnade mig en liten stund i "solen" med.. Drömde att jag var på en varm plats..
Kanske att jag i mina tankar var i Thailand eller nåt..
Undra vart jag ska åka nästa gång.. Hmm..

Ne nu är det natten..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vänner kan man hitta på de mest otroliga platserna. Att sitta i solen och njuta är få förunnat. Men den är när den väl kommer fram så välkommen. I lördags hade vi sol och jag njöt som bara den. Men jag önskade mig inte bort önskar bara mer.

Kram

2009-03-03 @ 10:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0