En liten tanke..


Jag sitter här på jobbet med en kaffe vid mina sida. Snart blir det en till. Tänkte på mina vänner och kände att det var hög tid att kolla lite bloggar. Dom skriver ju faktiskt sådana en del av dom så man kan se vad som händer i deras liv.
Så kollade jag in på Tinas blogg och får en ide.. Tina hade loggat in på sitt Lunar konto.
Åh herre gud! Lunar! Det var gamla tider det. Inte igår precis..
Tina hade skrivit om sin dagbok och glada tider.. Så jag blev nyfiken vad det stod i min..
En massa MASSA dravel om ingenting. De flesta inläggen gick ut på att jag skrev att jag inte hade nåt att skriva. Men jag tänkte att jag skulle hitta ett inlägg från denna dagen fast från förr..
Jag hittade det med..

Så alltså den 19/5 2004 skrev jag såhär...

Lite trött å lite ledsen just nu..
Men det e juh inte så konstigt..
Ha inte sovit så bra natten te idag..
Å sen idag så ne jag ringde mammsen fick jag veta att
moma hade hammnat på sjukhuset..
Det känns inte alls kul!
Inte ne jag e såå långt borta å inte kan komma hem å vara där..
Det e tungt som tusan..
Jag vet att det inte e nån fara..
Det e iaf va dom säger men det e vilket fall inte kul att vara här när dom man håller så kär e långt borta..
*snyft*

Men jag klara mejj nog.. Mammsen ska ringa imorron ne hon vart å hälsat på så att jag ska få veta hu det e..
Det känns skönt det iaf! : )

Mycket annat ha inte hänt..
Jag vet inte va jag ska skriva det va la mest det jag hade på hjärtat nu..

Skönt att få det lite lång ledigt nu..
Å sen e det inte långt kvar te lov..
Det ska bli sååå skönt längtar som fasen..

Hem te Graninge å plågas men ändå njuta..
Njuta av att kunna gå å ta sejj ett morron dopp..
Kunna krama mamma, brorsan lr vem jag vill när jag vill!
Kunna gå å sätta mejj vid bryggan å dingla me benen å meta..
Basta me grannen..
Åka båt på klubben..
Allt det där som man kan göra hemma..
Hehe..

Jag längtar dit nu såå..
Men jag kommer snabbt att vilja tebax..
Men det e en annan femma..

Snart Graninge e jag hemma.. : )


Sjukt många inlägg fanns det där.. Har inte kollat alla än.. Kanske att jag hittar något lite roligare..
Några vackra minnen.. Får se..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Allt finns kvar, bryggan, båten vänner m.m

Lite finns nu på ditt konto äntligen. Har hittat dosan.

Välkommen

Kram

2009-05-23 @ 13:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0