Mormor och Morfar / Momma och Moffa

Man gråter, man skriker..

Det gör bara ont, det är bara tomt..
Finns inget som tröstar inget som gör det bra..
Det spelar ingen roll för du kommer inte tillbaks..
Hjälplös och handfallen..
Du som alltid har varit med..
Finns inte längre att ta på..
Finns bara att tänka på..

Du har en plats i mitt hjärta,
du är en del av mitt liv,
du är en del av mig!
Utan dig hade inte jag varit jag..
Jag tackar dig för det var eviga dag!

Alla minnen har jag kvar..
Din kärlek känner jag..
När jag gråter känner jag att du är med mig!

Det gör ont..
Det känns tomt och det känns fel..
Men jag vet att du har det bra..
Jag känner att du ler..




Gud som haver barnen kär
se till mig som liten är
vart jag mig i världen vänder står min lycka i guds händer..
Det går en ängel kring vårt hus
hon bär två förgyllda ljus
boken i sin hand och barnet i sin famn
så somnar vi i jesu namn..

 

 


 

 Moffa det gör ont..

 

Men det är sant..

Du kommer att dö..
Vi bara väntar..
Vi nästan längtar..
Önskar dig frid..
Önskar dig ro..
Samma kropp..
Samma blod..

Men du är inte den samma..
Du är inte den du var..
Kvar av dig finns bara ett skal..
Förvirrade svar..
Sökande ögon..
En lidande blick..
Du önskar du ber..
Men vi kan inte hjälpa dig mer..
Önskar vi kunde..
Men vi har inte makten..

Får inte döda..
Kan inte döda..

Önskar ibland att vi fick döda..
Du vill dö..
Du orkar inte mer..
Vi vet det..
Men kan inget göra..

Lider med dig..
Lider för dig..

Önskar dig väl..
Längtar nästan till dagen det är dags att ta farväl..
Farväl gör ont..
Farväl är inte roligt..
Men farväl kan vara nödvändigt..
Önskar att vi slapp..

Önskar att allt var som förr..
Vi tälta, vi skratta..
Vi cykla, vi byggde..
Vi levde tilsammans..
Men nu lever inte du..
Du finns bara..
Det är bara ett skal..


Vi önskar dig väl..
Vi önskar dig ro..

Moffa önskar att du fick sova nu..


Kommentarer
Postat av: Nina

tårar rinner på min kind...

älskar dig

kram mamma

2009-05-20 @ 18:18:37
Postat av: modern

Tänker på dej och förstår precis hur det känns. Min fars ögon är tomma och sällan öppna och han ont så himla ont och vill nog slippa sin gamla trötta kropp. Jag vet hur det känns.

2009-05-20 @ 22:26:01
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0