Som det är..


Ja som det är va.. Det gäller att bara kämpa.. Jobba och ta sig vidare..
Men att det ska vara såå mycket motgångar? Det fattar jag inte. Vad gjorde jag i mitt förra liv?
Häxa? Eller vad? Någon typ av monster måste jag har varit för att det ska behöva vara som det är..
Tackar Gudarna för att man har vänner! Dom riktiga vännerna! Dom som faktiskt torkar mina tårar och gör sitt bästa för att locka fram ett leende igen! Tack för att ni finns! Utan er... Ja så långt vågar jag inte ens tänka..

Men nu gäller det bara att kämpa.. Jobba för att överleva.. Jobba för att kunna leva eller leva för att jobba?
Äh..Vet inte hur det var med det där.. Ganska så ordentligt trött.. Men vad gör man inte?
Måste ju jobba som ett djur för att det här ska gå.. Det är det enda sättet..

Så vad säger man.. Just nu har jag jobbat 15h igår sovit tre och en halv timme och denna dagen ger mig ytterligare 10h jobb.. Restid och annat smått och gott.. Sen senare ska jag få sova.. Mm.. Underbart!
Men jag tror jag behöver hitta ett jobb till..

Får titta på det så kanske det går lättare.. Lr ja lättare vet jag ju inte.. Det blir mindre fritid, mera jobb och mer pengar..
Värt det? Eller inte? Det är det som är frågan..

Men nu har jag nog yrat klart för nu.. Vet knappt ens vad jag skriver..



Sjukt ledsen och besviken är jag på hur man kan göra som man gör..
Varför? Det är det jag undrar.. Förstår verkligen inte! Varför?
Vill man göra så?
Kärlek och respekt? Borta glömt?
Tid som varit.. Så mycket för så lite..
Tusentals frågor som säkert aldrig kommer att få svar..
Det enda jag kan säga är väl att livet är bra orättvist ibland!



Du hade en gång en fjäril..
Nu har du kapat den fjärilens vingar..
Fjärilen flög en gång..
Nu flyger den inte mer..
Den fjäril som du så ömt vårdat..
Att se den lida borde få dina tårar att falla..
Falla, dala ner för dina kinder..
Lika så som fjärilen dalar mot marken..



Kommentarer
Postat av: Pucko

Inte för att jag vet vad det gäller men jag hoppas verkligen att det ordar sig för dig. Någon gång måste ju oturen/oflytet ta slut. Kram på dig=)

2009-05-16 @ 12:31:14
URL: http://puckopaulinas.blogg.se/
Postat av: mamma

Nog för att talesättet är: Jobba bör man annars dör man. Men man ska inte ta det ordagrant.

Jag vet att du kommer at fixa det.

Kolla in min blogg, nya, gamla bilder.

Kram

2009-05-16 @ 15:35:25
Postat av: modern

Ush ibland känns livet orättvist men man FÅR gråta och tycka synd om sej en stund.

2009-05-16 @ 16:23:11
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: hej hej

vad e det som har hänt??

2009-05-16 @ 19:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0