Grönska


Det är tid för vår och gröna gräsmattor. Sakta men säkert så blir det grönare och grönare. Hur underbart är inte det då? Sol och värme. Det är ju bland det bästa som finns! Men eftersom att det tar lite tid innan det blir helt grönt ute så ville jag hjälpa till lite på mitt eget sätt. Nämligen genom att köpa lite blommor. Blommor är bra skit! Så länge man inte tar död på dom. Det blir ju mindre kul då. Hur som haver så har jag invsterat i lite grönt och lite blomster för att pynta hemmet lite. Riktigt nnöjd blev jag. Dessävrre är det dax att köpa lite nya krukor. Dom har tatt slut.



Så en av min blommor får stå med krukan bar. Men det är inte bara blommor som gör mitt hem grönt just nu. Det är även lite sallad, gräslök och persilja. Riktigt NICE att ha lite sånt hemma. Önskar bara att det kunde växa lite snabbare. Någon gång ska jag nog ha mig ett litet inomhus växthus. Det tycker jag är mysigt!

Så till dom andra blommorna som jag köpte. Det blev till sovrummet. Mini rosor. Hoppas verkligen att jag kommer att kunna hålla dom vid liv länge. Tycker verkligen att dom gör sig bra där inne. Gillar dom skarpt! Mini-romantik. Hehe.


Mys pys!


Hur grönskar det hemma hos dig då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0