Nice


Idag har faktiskt varit en sådan dag som bara har kännts helt bra! Jobbet har fungerat precis så som man önskar och det har varit fint väder. Vad mer kan man önska sig?

Igår tog jag några samtal. Svarade ungefär en timme tror jag. Men idag har jag tagit samtal hela dagen. Från att jag började tills att jag skulle gå hem. Det gick jätte bra! Känner mig riktigt stolt. En hel del kunde jag svara på själv, men självklart finns det sådana frågor som jag absolut inte har en aning om. Tur då att jag har någon som sitter och lyssnar med mig som kan vifta när jag är på hal is. Haha. Men det blev faktiskt inga större katastrofer idag inte. Så jag tycker att det är en bra start och är mega laddad tills att jag ska svara nästa gång. Det blir på fredag det. Imorgon är det Gbg som gäller igen. Sista dagen där nere. Vi ska ha avslutnig. Ska faktiskt bli skoj att träffa dom andra igen. Några i gruppen där nere som är riktigt goa!


Kvällen sedan. Ja vad har jag gjort? Kom hem och då höll grannen på att plantera blommor så vi pratade lite. Vi måste helt klart ta tag i våran hyresvärd. Som huset ser ut! Så slitet så det finns nästan inte ord för det! Det är väl ändå inte bra när plankerna börjar ruttna heller. Då krävs det omvårdnad!
Jaha, sedan in hemma. Kastade in en tvätt och startade igång maten. Tyckte inte alls att det var speciellt kul eftersom att det var så fint väder.

Gick helt enkelt ner och knackade på hos grannen igen. Frågade om jag fick låna Vovven en sväng. Tyvärr så hade mannen i huset redan gått iväg med honom. Fast för bara någon minut sedan. Hon ringde honom och han kom tillbaka så jag fick låna Vovven.


Så det blev långpromenad för mig och Viggo. Det var jätte mysigt! Perfekt väder att gå i och bara helt underbart. Kan ju inte påstå att längtan efter hund blir minder. Men att kunna få låna en vovve ibland är bättre än att inte få vara nära hundar alls. Han var så rolig så! Å bra mycket starkare än vad jag hade förberett mig på. Men det fick jag ju lära mig ganska så snabbt! Mötande hund. Haha..

Rolig var han med det att han inte alls lyssnade på mig heller. Vi gick och gick å det var NOLL kontakt. Fast att jag någon gång försökte locka honom med godis så. Ingen reaktion. Trist det! Vågar ju inte släppa honom lös om jag inte vet att han kommer när jag ropar på honom. Annars hade han kunnat få jaga pinne i skogen en stund. Men men. På vägen hem. Då kommer han på att jag går där med honom. Då lyssnar han och tittar på mig när jag pratar med honom. Så när jag ropade på honom och  han kom till min sida och satte sig. DÅ fick han gotta. Då tyckte jag att det var ok. För mycket gotta är inte heller bra? Eller hur? Blandat beröm och gotta för att han ska tycka att det är kul att komma när man ropa. Är det inte så? Hm. Måste läsa på det där igen tror jag. En vacker dag så vill jag ju ha hund igen. Då är det bra att veta!!

Men nu hur mycket jag än skulle vilja vara vaken så måste jag sova.
Bussen går 06.20 imorgon. Har inte vågat tänka än på när jag måste kliva upp. Önskar att jag suttit i sängen och skrev detta nu. Men har nyss märkt att jag inte har någon mottagning där inne. Nytt modem kanske?
Det är ju bara sedan 2007 eller nåt sånt.  Bättre mottagning borde det vara i dom nyare tycker jag. Men det är en annan historia.





Natti natt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kram

2010-04-08 @ 15:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0