Onsdag idag


Fast inte nu längre! Men det är flera ggr som jag har fått påminna mig själv idag om att det är onsdag. Fast som nu då så var det onsdag. Men eftersom att jag inte har gått och lagt mig än så har jag fortfarande onsdag. Äh. Ni fattar va?

Hur som hells så klev jag upp och drack kaffe framför datorn. En mycket vanlig händelse för mig när jag inte har någonstans jag skall vara när jag vaknar. Ingen stress jag bara sitter och filosoferar tills att jag har vaknat till ordentligt. Kollar lite jobb och bara myser. Synd bara att det inte är nåt vettigt på tv vid den tiden!

Sökte ett jobb som jag fann, skickade ansökan kl 09.06.

Senare på dagen så vaknade tillsist Didi! Tanken var att vi skulle ta en promenad i solen men den enda promenad som blev var den jag tog upp till henne. När jag kom dit så spanade vi efter jobb som Kabinpersonal i sommar. Tog mig även i kragen och ringde till den så kallade "Chefen". Blev inte så mycket klokare av det inte. Tror inte att vi tänker lika han och jag. Men det blir nog bra det där med. Så länge jag får lön och ett arbetsgivarintyg är jag nöjf. Fungerar inte det blir jag mindre nöjd! Sitter hemma hos Didi och småsurar efter det samtalet iaf.

14.20 ringer min telefon! Ett nummer jag inte har. Ojoj..

Det var jobbet som jag hade sökt! Wohoo! Det blir en träff av det på fredag. Det gillar jag! Dagen blev genast bättre och solen tittade fram igen.

Didi släppte av mig hemma när hon skulle iväg och träna.

Sen satte jag igång och pysslade hemma med att sy om mitt gamla överkast till kuddfodral. Kände att jag ville förnya lite ju. Åh så mycket mysigare kuddarna blev! Nöjd blev jag med det. Får fortsätta med mina små projekt imorgon. Så kan alla kuddarna få nya fodral. Vad mer hände då? Jo matlagning. Spännande? Ne..


Avrundar kvällen vid min lilla dumburk och bästa vän för att leta lite nya fotoprogram. Hittar! Nöjd med det med.


Nu blir det sova för att kliva upp till en ny strålande dag imorgon.


På mitt schema står MYS fika med min Donna.
Har lovat att jag skall baka till oss. Ska bara komma på vad jag skall baka med. Det blir lite värre det. Men tills imorgon när hon tittar förbi har jag nog kommit på nåt riktigt bra!


Natti Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0