Tycker synd om barnen!


Verkligen! Jag tycker synd om alla barnen som i alla år har blivit tvingade att äta havrerynsgröt. Jag var ett av dom barnen. Fast jag blev inte tvingad. Dom försökte att få mig att äta det men det gick inte. Många försök gjordes av Moj vad jag kan komma ihåg men inte med någon framgång. För jag kan komma ihåg att jag har smakat på det men aldrig ätit en hel portion. Så, så länge jag kan minnas har jag inte ätit havregrynsgröt.


Men nu.. Kolla!


Under alla bären. Alltså hallonen och blåbären finns det gröt. Det är inte lika mycket bär som det ser ut! Lovar! Under bären finns det även LITE, LITE sirap. Men nästa gång blir det ännu mindre! Ingen sirap och mindre bär. Ja för det blir en nästa gång. Jag ska göra ett ärligt försök att börja äta gröt. Att skålen ser mindre trevlig ut är för att jag gjorde micro gröt. Det blir kladdigt när man rör om!

Men sak samma. Jag Anna Maria Teresa har bestämt mig för att försöka att äta gröt. En ny vana, kanske. Men jag kommer ändå att tycka synd om barnen! Hoppas verkligen inte att jag kommer att tvinga mina barn att äta det. Prova ska man, det är bra att prova. Men vill dom inte ha så hoppas jag att jag låter dom slippa! Den där gröten är enligt mig bara kletig och slajmig. Så jag tycker verkligen inte att det är gott. Men det går väl att äta om man verkligen vill.

Bara tvungen att säga att jag ätit gört. Det är stort för mig! Eller vad säger mamma?


Plus att jag åt gröten istället för kakan. Den står oskuren i sin form fortfarande. Stolt!
Men nu ska jag gå och köpa lite mjölk och annat gott tror jag. Mer bär defenitivt så att jag till en hel vecka.

Tjosan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0