Ganska ok.


Ja idag har varit en rätt så bra dag. Den har varit helt ok. Man ska ju inte säga att man är nöjd för då har man inget att sträva efter. Men jag är rätt så nöjd med min dag.


Om jobbet idag så säger jag bara WoW! Fattade ett tag ingenting. En herre som jag verkligen har tjatat på och igår bokade till nästa vecka dök upp helt plötsligt idag. Utan förvarning. Så han kom alltså en hel vecka för tidigt. Bra eller dåligt det vet jag inte. Men killarna på kontoret var imponerade eftersom att han som kom själv hade jobbat med liknande arbete i typ 6 år. Så det var ingen lätt nöt att knäcka det inte. När jag sitter där mitt i min förvirring så lyckades jag boka två till. Som då ska komma nästa vecka. Helt utan att jag ens fattade vad jag sa till dom och knappt visste vad dom hette när jag la på. Det var en väldigt snurrig morgon.
Men eftermiddagen var sämre!
Då kommer en av kollegorna in, en kille som är grym. Hans mun går inte av för hackor den inte. Han är rapp som få i käften! Självklart kom han in till oss precis när jag hade ett riktigt DÅLIGT samtal. Vad händer då?
Jo självklart sågar han oss jäms med fotknölarna och förklarar för oss hur FEL vi gör. Ingen press där inte. Nej då. Eller?
Han tog sig en promenad och kom tillbaka några sekunder in i ett annat samtal. Ett samtal som var lite mer i min smak. Så som det brukar låta när jag sätter igång. Det kändes bättre efter att han hörde det. Skillnad kan man verkligen säga och det sa han med. Sa till och med att han var imponerad! Jag fick en massa beröm! Wohooo! Det värmde och var väl behöft! Sen avrundade jag dagen med att få till ytterligare en bokning. Gott kändes det.

Det var en nästan kort sammanfattning på jobb dagen. Direkt hem. Fixa matlådor, tvätta och dammsuga. Spännande va? Inte precis skulle jag säga. Men det var ungefär det min dag gick ut på. Nu är det tid att krypa till sängs. Även det ganska ok. Det är ju tidigare än vad jag har lyckats med alla andra dagar.


Nee.. Nu  är teet slut och jag med för den delen!



Sussa sött!
Natti Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0