Inget vidare


Gick det med min nya start. Fungerade inte alls. Kunde inte ha haft sämre dag på jobbet idag tror jag. Herre gud man kan tala om otur. OFLYT!

Kan ju säga att dagen på jobbet inte alls gick i närheten av bra. Många sjukt otrevliga och okunniga människor har jag pratat med idag. Fast jag kan inte påstå det prata heller. Men men. Alla kan ju inte vara lika bra som jag. Haha. Ne vad kan man säga. Inte önskat resultat iaf och riktigt taskigt har jag mått så det gjorde nog inte att det blev nåt bättre av det. Trist men sant.


Det mest osannolika idag var iaf min tågresa hem. Trodde ett tag inte att jag skulle komma mig hem. Här kommer historien om min tågresa hem. Inte så roande kanske men lite roande ändå.



Stressar som en tok från spårvagnen för att hinna med tåget. Kommer fram till rätt plats där tåget skall gå ifrån. Det brukar stå avgår om 3 min eller nåt sånt men inte det. Tittar ner på spåret men där fanns inget tåg! Tänker nehe vad nu då? Står still en stund och ser bara en massa folk. Kollar på tavlan igen. Där står det plötsligt ny tid, istället för 17.17 ska det gå 17.35. Okej. Bussen då tänker jag. Pinnar iväg för att hinna med en buss kanske. Kommer fram. Ne ingen buss, den gick såklart 17.15. TYPISKT! Går tillbaka till perrongen och tänker vänta på tåget. Ny tid igen. 17.40, okej det är kallt ute så jag går in istället. Går en vända fram och sedan tillbaka. Nytt meddelande till alla resenärer ropas ut. Västtrafiks tåg som jag skulle åka med INSTÄLLT! Hänvisar till nästa tåg som skall gå 17.47 från ett annat spår. Traskar bort till spåret och tro det eller ej men där står tåget hem! Woho! Lycka! Kliver på tåget lagomt road av denna försening som innebär att jag inte är hemma på länge. Så mitt i denna minimala glädje ett meddelande i högtalarna.

"Tyvärr får vi be alla er som sitter i denna vagnen att kliva av tåget. Vi kommer att behöva koppla ihop två tåg för våran resa och det finns inte någon perrong som är lång nog för två två längs bohusbanan. Så tyvärr måste jag be er byta till den främre vagnen"

Allmän förvirring bland alla resenärer, jag fattar nada men kliver snällt av och inväntar nästa tåg. Det kommer och vi får alla kliva på. Lycka!! Tåget börjar tillsist rulla. Vad händer? Jo det rullar ju inte iväg i tid så att självklart måste vi på resan hem invänta mötande tåg. Vad innebär det då? Jo ännu längre tid innan jag får komma hem!

Om det är något som Västtrafik inte är speciellt bra på så är det att köra tåg!
Dom är allt fantastiskt dåliga på att komma i tid.
Förlåt för grinigheten men fy vad less man blir ibland..




Nu ska jag sova och hoppas på att vara piggare imorgon. Om inte blir jag nog hemma. Ont i magen och huvudet är väl ingen bra start? Det är så läget är nu. Håll tummarna för att det är bättre imorgon.


Natti Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0