Sjukling.


Jag är sjukling. Klen och gnällig. Ont i huvudet har jag haft hela dagen mer eller  mindre, hals ont och kännt mig allmänt yr. Så med andra ord har jag inte vairt pigg. Snorig glömde jag visst. Haha. Så nu har jag varit hemma från jobbet halva dagen för att kurera mig. Kuren består i vila, te och massa vitlök. Så man vill nog inte umgås med mig just nu. Riktigt het tomatsoppa till middag med massor av lök i alla varianter nästan, pasta och qorn. Till det egenbakt bröd. Mycket gott och värmande. Nu te och vitlöks smörgås. Med andra ord vitlök i överflöd, allt för att slippa vara sjuk! Vill inte! Det är inte roligt att gå runt och känna sig allmänt borta. Så nu hoppas jag att min super kur fungerar. Den är ju trots allt ordentligt testad av Moffa en gång i tiden. Vitlök det var hans grej det. Gubben lilla. Saknar!



Nu ska "Lillan" sova..
Utan sömn blir man aldrig frisk!

Kommentarer
Postat av: rebecca

lilla snuttelutten då. Jag kanske smittade dig i fredags... sorry. mitt börjar bli bättre nu iaf. :)

2010-01-25 @ 23:43:52
URL: http://rkittelsen.blogg.se/
Postat av: mamma

Fy då. Inte roligt att vara sjuk inte. För mig bryter det inte ut så det är bara att packa sig ihop och bege sig på jobbet.

Jo, nog åt pappa vitlök nog. Inte var han direkt sjuk heller. Nog hände det men det var alltid en rejäl förkylning som inte gick av för hackor. Den varade ett par dagar sen tog det minst ett år till nästa gång. Men du får inte glömma kamomillte och hans C-vitamin dunder röra= 1 pressad citron, en matsked honung, 1/2 kopp varmt vatten. Rör ihop och drick.

Krya på dig hjärtat

Kram

2010-01-26 @ 08:43:33
URL: http://ninaaronsson.bloggagratis.se/
Postat av: Nora

Är det messmör jag ser på din smörgås? :P

2010-01-27 @ 20:52:46
URL: http://noragyll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0