F..f.. Fredag..


Ja igen! Fredag var det ja. Har det faktiskt varit hela dagen. Sol och regn har denna dagen bjudit på. Tur och otur har jag haft som fått beskåda vädret genom ett fönster hela dagen. Inte mycket att varken hylla eller hyvla. Lr vad ska man säga?

Hem kom jag iaf och inte var jag sugen på att göra någon mat egentligen. Det som fanns hemma var så att man kunde slänga ihop lite qornfärs. Inte var jag sugen på det heller. Vad hittar man på då? Pasta åt jag ju till middag igår och lunch idag. Nåt annat får man hitta på då.. Vad blev det av det då? Jo det bidde piroger. Mumma! Har aldrig innan gjort piroger, men jag måste säga att jag blev stolt över det. Mycket bra resultat. Nöjd blev jag och så blev det mat för ett par dagar fram över. Det kan man inte klaga på! Nu sitter jag här med fötterna på bordet mätt och belåten..


Fina dom blev va?


När jag nu satt och letade efter denna bilden så hittade jag något annat sött. Det är så härligt med Barn va?! Jag som en gång i tiden inte alls gillade barn. Inte ville ha med dom att göra över huvudtaget. Tyckte inte alls att man skulle ha barn om man inte visst att fadern skulle stanna. Om man inte har en garanti så får det va. Men nu.. Man har aldrig en gatanti och jag tycket att dom är fantastiska! Hur mysiga som hellst! Kan man annat än gilla dom tänker jag nu.. Åh.. Hur jag kom in på detta spåret nu då? Jo jag hittade bilder på mig och lilla Tiger. En riktigt go liten kille. Glad för det mesta men kan allt göra väsen ifrån sig när han inte är glad.. Å snart är det dax för min Donna med att få sig en knodd. Verkligen inte långt kvar innan det är beräknat att deras lille Kille ska komma. MYS!



Hoppar verkligen från det ena till det andra.. Men det bara blir så ibland, det får man nog räkna med ;)




Nu har jag nog filosoferat färdigt för idag.. Fick mig ett samtal precis nyss.. Vet inte om det blev riktigt som jag ville. Men men.. Somnar jag nu så är det en ny dag imorgon..


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad fina pirogerna blev!



Jo det tar sin lilla tid men det är lite avkoppling för mig. Och så tänkte jag att istället för att hålla alla tips för mig själv så kan jag dela med mig så alla får glädje av det. Jag surfar runt rätt mycket och få många nyhetsbrev. Ibland får jag tips från läsare och det är guld.

2010-06-19 @ 09:13:30
URL: http://gratistokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0