Larm helvete..!


Åh! Jag verkligen avskyr larm. Det är verkligen nåt av det värsta jag vet när det gäller elektroniska saker. Brandlarm jätte bra, inbrottslarm m.m. Dom är alla bra när jag vet hur jag ska hantera dom. Fast jag är ändå rädd för dom.
Här på jobbet så har vi såklart ett larm. Finns väl nästan ingen byggnad som inte har ett? Hur som haver var jag väldigt frågande till en massa saker gällande det när vi skulle börja. Allt det just för att jag tycker att det är så sjukt obehagligt med larm. Får nästan panik av dom. Gillar dom verkligen inte! Kände inte alls att jag visste hur jag skulle göra. Men dom sa att det är bara att göra precis som när du går på kvällen. Fine!, tänkte jag det löser sig. Frågade efter avlarmningskod, ett nummer som man uppger om man mot all förmodan skulle starta larmet iaf. Någon sådan fick vi inte för det var visst för dyrt att få en sådan ansågs det. Ok fine!, tänkte jag det löser sig. I det stora hela. Jag gillar det inte, men vill dom ha det så. Ja då blir det så...


Vad händer nu då?

Första gången jag satt kvar själv och skulle larma för kvällen så knappa jag in min kod, stängde dörren  och nästan sprang hem. Tänkte att ju längre bort jag är desto mindre hör jag om larmet går.


Idag.. Denna trrevliga SÖNDAGSMORGON så kommer jag till jobbet och ser att jag är helt ensam. Jag är först! Ohno! Men det är bara att göra som dom har sagt..

Går in genom dörren, trycker in koden, följer de anvisningar jag fått.. Vips! Inget händer. Larmet är fortfarande på. SHIT! Vad gör man? Öhm.. Kollar på den en stund.. NOLL ideer. Går ut och hoppas att larmet skall lugna ner sig. Fungerar IKKE! 

larm


Larmet sätter igång och tjuta av bara Hvete.. Vad gör man då då? Går in igen och försöker komma på nåt bra, tänka när man inte hör vad man tänker går sällan bra! Lyckas på något mystiskt sätt få av larmet. Ringer det telenr man skall men har ingen kod att uppge för att återkalla det hela. Vad hittar man på då? Öh...

Ringer Chefen för att hon har en kod och man skall ringa henne. Mobilen avstängd. Ringer "jouren", dom har ingen sådan kod.

"Hepp!"

Väktaren kommer.. Grädden på moset blir att jag har mitt ID kort hemma. Vem är jag?


Fantastiskt härlig start på en söndagsmorgon va? BLÄ!



För mig är det självklart att alla i personalen har en kod så att dom skall kunna larma av och på utan bekymmer. Blir nåt galet kan man ringa. Men så är det visst inte här. Inte mitt fel, men det känns lagom kul när jag är den enda som verar verkligen ha ifrågasatt det. Men allt det är ju pga att jag tycker att det känns otroligt obehagligt!
OBEHAGLIGT! Löneförhöjning tack! För mig är det nästan sveda och verk att larmet går. Fan.. Hela jag skakade som ett asplöv i typ 10 min... 

JAG BEHÖVER EN KRAM! Buhu.. 


Kommentarer
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

vad ska du göra idag? :D

2010-06-20 @ 12:11:05
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Mamma

KRAM



2010-06-20 @ 13:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0