Ledig dag..


Mycket trevlig ledig dag. Synd bara att jag måste göra dom så långa. Dumma jag som aldrig kan gå å lägga mig i tid om jag har möjligheten att vara vaken lite längre för att man inte ska upp dagen efter. Det där med att sova några extra timmar glömmer jag totalt bort när jag är vaken och saknar när jag vaknar. Känna sig trött och tänka bara lite till vid båda tillfällena är inget bra alls egentligen. Men man kanske lär sig med åren? Haha

Min härliga lediga dag har jag iaf ägnat åt att umgås med Beccis och lilla Tiger. Riktigt mysigt. Först en kaffe på stan och efter det handla en massa grejer till allt vi hade tänkt att baka. Sikka ideer vi hade. Men det blir inte alltid som man har tänkt sig va? Lille Tiger hade inte alls samma planer som oss. Det där med att sova var inte vad han hade tänkt sig. Så det var en gnällig pojk ett tag. Både innan och efter att han sovit. Men inte så himmla illa ändå. Hade helt klart kunnat varit värre. Bara det att det blev lite besvärligare att baka ihop. Vi fick turas om istället. Men dagen gav ändå resultat :)

Det bidde riktigt kladdiga chokladmuffins och blåbärsmuffins. Mumma! Vi skall ta tag i bakningen igen någon annan dag så att vi hinner med lite mera. Det är ju roligt och bra att ha hemma.



Matmuffins och bullar nästa gång kanske?
Om vi inte gör något med all den chokladen som vi köpte. Kanske att vi kan göra ett recept som jag tiggt till mig från mamma. Kanske händer. Vem vet..



Lite bus och lek med Tiger. Men han var inte helt med på det. Precis efter att jag satt ner honom på golvet efter att försökt att "flyga" med honom så började han gråta igen. Vet inte riktigt varför, men det var något som inte alls var bra med det hela iaf. Å andra sidan tog det inte lång tid heller innan han  började skratta igen. Tokiga jag börjar nästan duga som lekkamrat åt lillkillen.


Barn längtan? Nee vad är det menar du..   ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0