Hemma


Ja då var man hemma igen. Känns ganska så bra ändå. Tomt men lite bra. Klart att det är mysigare när man är två men som det är nu så kan det inte alltid vara så. Någon gång sen kanske.

Så nu är man hemma, tillbaka i vardagen. Känns som att det finns massor av saker att ta tag i! Idag blir en telefondag så att jag kanske kan få ordning på alla papper som saknas. Utan alla dom papperna så får jag ju inga pengar. Känns inte alls kul. Ingen A-kassa får man om inte alla papper stämmer. Kan då den fd arbetsgivaren inte fylla i pepperna så som man ska så blir det inte lätt. Tur att man har facket! Ska ta och ringa dom så fort jag druckit upp min kaffe så att man kanske låter som folk. Måste ju vakna innan jag ringer.

Nåt annat spännande? Ne inte direkt. Men jo. Jag har ju fått nytt jobb. Fast jag fick två på en gång och det var kanske inte lika bra. Måste erkänna att jag inte har ringt dom som jag måste tacka nej till än. Har inte riktigt kommit på vad jag ska säga. Men även det samtalet måste jag göra idag eftersom det andra jobbet börjar på måndag. LÄNGTAR! Jag tror att det kommer att bli jätte kul! Utbildning i Göteborg! Wohoo!

Men idag blir det telefon dag och antagligen blir det lite pyssel med symaskinen med. Ska försöka trolla fram en ny vår jacka. Spännande va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0