Ångest!


Det är aldrig bra att ha ångets, oavsett vilken typ av ångest som det är. Just precis nu sitter jag och gruvar mig över en mindre miss som jag gjort. Alla gör missar och inte visste väl jag när jag köpte första paret att jag skulle komma åter och köpa ytterligare två par. Eller visste jag det? Ne! Skofantast som jag är så gillar jag Skopunkten. Många par skor till en mindre slant. Kanske inte bästa kvalite, men jag hinner slita ut dom lagom tills att jag lessnar på dom. Perfekt! Då finns det ju en anledning till att köpa nya skor igen. Det gillar vi! Men den här gången så gjorde jag en jätte miss. Var in i butiken en vecka och hittade ett par skor som jag bara föll för. Dom skulle jag ha och det var inget snack om saken. Hittade ett par till men dom var ju såå lik dem jag beställt från HM. Så det blev bara ett par. Nöjd för tillfället.

Skorna som jag beställt från HM kommer. Sjukt missnöjd! Sitter inte alls bra på min fot. Passar inte mig alls! Fasen! Vad gör man då? Som tur var så passade dom Zandra, hon köpte dom av mig. Åter till skopunkten och köpte dom skor jag hittat där och gillar. Alltså.. Två par skor på två veckor. Vad betyder det? Massa slöseri med pengar. Ena paret hade jag ju kunnat få till halva priset om jag bara köpt dem samtidigt.. DÅLIGT!

Nöjd och glad promenerar jag runt i mina skor och upptäcker att det är på tok för varmt för dom just nu och så igen fattas det ett alternativ i min skogarderob.. Vad resulterar det i tro? Jo det blir ännu en vända till denna butik. Så hittade jag precis dom skor som jag sökte. Nöjd visserligen. Men ändå samtidigt sjukt missnöjd. Varför? Jo för att tre par skor på tre veckor är inte oker egentligen. Så kan man ju inte hålla på. Förstå vad många par det skulle bli på ett år! Inte nog med det. Hade jag köpt alla samtidigt hade jag ju fått ett par gratis! KLANT! Mycket dåligt gjort av mig..

Men en sak e säkert.. Jag har skor så jag klarar mig!

Så var det de där med ångest.. Just idag har dom halva priset på hårfölängning. Jag har varit jätte sugen på att göra det i säkert ett halvår. Men inte gjort det för att jag tycker inte att det är värt pengarna. Men nu halva priset. Ett halvår, så mitt hår har ju växt en del. Fast jag vill ha längre ändå! Inte nog med att jag vill ha det längre. Jag behöver verkligen klippa det med. Dilemma! Vad gör man? Åh.. Jobbig sits!

Råd och tips kankse?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0