Lerkrig?

I helgen har det varit handboll med stora bokstäver. Önskar att inte kameran hade legat kvarglömd och inlåst på jobbet under helgen. Men så blev det. Fredagen var det ju jätte fint på alla gräsmattor. Men idag när jag kom dit så var det bara lervälling överallt. Det såg inte alls ut längre som att det var handboll som dom spelade utan snarare hade lerbrottning. Dom hade alla lera från topp till tå. Hade varit underbart att fått ett gäng sköna bilder på det. Men ikke eftersom jag glömt kameran på jobbet.. Riktigt trist! Men några bilder från fredagen har jag allt!
Hörde någonstans att det var omkring 170 lag med och spelade, så det kanske inte är så konstigt trots allt att gräsmattan såg ut som den gjorde..
Kul iaf att det var så många även om dom hade otur med vädret! Skulle inte alls vilja byta med dom även om jag fick ett jätte sug efter att få hoppa runt i leran jag med. Tänk att bara kunna släppa sitt barnasinne loss en liten stund och ha lerkrig precis som dom som spelade. Firade vinsten med att kasta lera på varandra. Men ne, frös tillräckligt som det var ändå..
Precis lagom tills att kvällen skulle vara över, ja då tittade solen fram.. Är det inte typiskt? Man blir såå trött. Alltid när man gör något så finns ingen sol men efter. Ja då dyker den upp.. Alltid lika spännande!

Det var lite om min helg det.. Kort och gott! Mina stakars skor. Dom hade sett sina bättre dagar långt innan dom fick vara med på denna leråker. Men å andra sidan så kommer det ju finnas rum för nya i garderoben nu,. Kanske.. Med tanke på att min nya garderob kommer att vara mindre än min gamla.. Haha..
Åter till  bygget imorgon kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0