Musik i mina öron.. Musik i mitt liv..

Hur lyssnar du på musik?
Lyssnar du bara eller lyssnar du verkligen?
Kopplar du vissa låtar till känslor och händelser?
När jag lyssnar på musik så lyssnar jag verkligen, lyssnar på texten och kopplar den. Kopplar den på något sätt till det som händer eller det som jag just där och då känner. Ibland påminner det mig om något som har hänt och ibland får texten mig att drömma..
Det finns så många låtar som verkligen satt sina spår. Hörde precis en snutt av en låt som får mig att tänka på när jag var riktigt liten. Var på bio en av dom första gångerna och fick sitta bredvid den kille som jag tyckte var snyggast av alla. Fanns ju ingen som var bättre än han då. Att höra den låten nu får mig att skratta lite. Tänk som man fungerade när man var mindre. Den kvällen i den biosalongen gjorde ju min månad. Tror till å med att jag fick hålla honom i handen när jag tyckte att filmen var läskig..
Måste väl lite ofrivilligt erkänna att det är ofta som musiken har kopplats till någon kille eller att det är en låt som man känt gett en liten styrka i en lite mörkare vardag.. Finns även en del låtar som jag gärna lyssnar på men som jag ändå inte alls vill höra, låtar som får mig att minnas det som jag helst vill glömma eller kanske bara inte tänka på. Men ändå lyssnar jag ett tag till för att det är alltid bra att minnas. Allt som händer och allt som jag känner det är ändå det som har skapat mig och den jag är idag. Musiken kommer alltid att finnas med mig, glada dagar och ledsna dagar.. Alltid i min närhet..
Låten som peppade mig till att släppa taget och fortsätta..
Låten säger allt.. Sanna vänner! Det bästa man har!
Mammas bröllop.. Dom spelade denna låten på mammas bröllop, Slade alltså.. Dom var där..
Kort urval på bara några få.. Finns ju så många som har ett speciellt ögonblick bakom sig..

Musik är då fantastiskt tycker jag! Kanske det finns dom som håller med? ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

JAAAAAAA dom var där.

Tårarna sprutar än.

Tänk att de är .. år sen (vill inte avslöja min låga ålder) Puss på dig

2011-06-27 @ 18:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0