Synd om folket..

Idag är jag glad att jag inte jobbar på Saab. Synd om alla dem som gör det. Fy för att leva i den ovissheten. Känns som att det är en oändligt lång historia det där som verkar kunna få ett mindre lyckligt slut. Det gick ju bra sist gång. Men nu är det svajigt igen. Vaknade till nyheter och aftonbladet med stora rubriker om att inga löner betalats ut. Midsommar utan lön alltså.. Men tänk om det inte blir någon mer lön alls? Iii.. Den tänken är inte alls bra. Hur skall dom klara sig ur sin lilla grop som dom grävt ner sig i? Ajaj är det enda man kan säga.. Trist är vad det är. Tänk så många människor det gäller egentligen. Det är ju inte bara de som jobbar där som blir drabbade, utan alla familjer med. Hm.. På måndag säger dom att Unionens medlemmar skall få sina löner om några pengar finns. Men om det inte finns då? Blir det konken tillsist för saab då tro? Det har ju varit blåsväder länge... Har det slutat att blåsa nu tro? Är hoppet ute? Ingen mer vind i seglet, sista muttern satt?
Undrar just hur dom som jobbar där tänker och känner nu.. ?
En annan är då glad för dom jobb man har, skall strax göra mig klar för att gå och jobba. Dubbla pass idag. Men det kommer nog knappt kännas. Dag innan helg så första passet blir verkligen JÄTTE kort! 12-15, någon mening att ens gå dit tro? Haha.. Klart det är!
Har massa nytt att lära mig och en hel hall som jag borde hinna städa.. Men hur skall jag hinna båda på dom timmarna? Det kan däremot bli lite svårt.. Hm..
Vilket fall som helst så gillar jag mina jobb :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0