Nissar

Tomtetider och tomtar på loftet.. Eller? Nee inte riktigt men nu har vi iaf stigit in i december. Sista månaden på detta året. Ssnart dax för ett nytt år med nya utmaningar.. Undra just vart det kommer attl leda mig?
Idag har faktiskt varit en lite kreativ dag. Fick ju inte bakat något igår men kände att jag måste ju göra något så idag när jag kom hem från jobbet och hade fått städat lite slängde jag ihop lite trolldeg. Bläddrade igenom en tidning och läste om det för ett tag sedan. Känns som att man totalt glömt bort att det fanns. När kom man senast i kontakt med det liksom? Dagis? Har varit  ganska så sugen på det sen dess men det har liksom inte blivit av. Kanske att det blir lite mer av det nu när jag har en jätteklump att använda upp innan den blir allt för gammal.. Lite optimst som man är så tänkte jag att det blir allt för lite deg med de lilla mjölet så jag slängde i lite mer. Dumt! Hade jag verkligen inte behövt.. Hur som haver så har jag mixa, knådat, skurit och pillat.. Ungefär halva kvällen.
Så det bidde iaf två små luvor, nissar eller vad man ska kalla det. Ganska så nöjd faktiskt. Funderar på om jag skall göra ett par eller två till. Får se hur det blir. Men lite sugen är jag! Måste dock ut till panduro en sväng och köpa mig lite mera färg. Inte lätt när man endast äger svart, vit och silver. Det blir inte så stor variation på det. Så kommer jag mig iväg blir det nog lite grönt, rött och brunt så kan jag göra ännu mer juliga grejer. Kanske man kan komma på nåt annat att göra med. Förbereda påsken kanske?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men gumman min. Hur fina som helst. Sådanna vill jag ha.

Puss och kram

2011-12-04 @ 23:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0