Inte alla dagar..


Alla dagar blir inte som man vill.. Alla dagar klarar man inte av att hålla humöret uppe..
Alla har vi sämre dagar ibland.. 
 
 
Hm.. 

Alltså det finns dom som säger att man skall blicka framåt och inte tänka på gårdagen eller historien. 
Men även om jag skulle blicka framåt så blir jag ständigt påmind av det. Kommer åter till mig som ett brev på posten, bokstavligt talat. Irritationen är ibland så stor att jag inte vet vart jag skall ta vägen. 
Ibland rinner det av mig som vatten på en and.. Just idag som många andra dagar blev jag påmind.
Att det skall jaga mig?! Förstår inte.. 
Lr jo det gör jag väl.. Men jag är inte nöjd med det! Det gör mig galen!
Klarar inte ens att hålla masken i den hopplöshet som griper tag i mig emellanåt. 
Får gå undan och gömma mig litegrann.. Låta det rinna över en kort sekund så är det över sen. 
 
Förlåt mitt lilla utbrott, förlåt att jag något sa..
Men det är något som gnager på mig varje dag.. 
Den lilla människan kommer ständigt undan, om han ens något samvete har.
Jag önskar att han åtminstånde får känna lite av det jag gör.
Jag önskar sällan någon nåt ont. Men just i detta fall, just detta är ett undantag! 
För den smärta som du skapat mig.. Så som du har sårat och skadat mig i många, många år nu. 
Det är inte okej! Det är heller inte över, det är långt ifrån klart. Med detta jag kommer att få stå ut!
Hopplöshet som griper mig som inte går att skaka av.. Den rinner av när det är klart. 
Det är nog för andra ganska larvigt, ganska vagt. 
Kanske skulle andra kalla det fånigt eller vagt. Gör det varsigod. 
Men för mig är det här en stor grej..
 
 
Nu är det sagt, nu är det skrivet. 
Man skall aldrig ta något eller någon för given!
 
 
 
En tår i min ögonvrå kanske kan få dig att förstå? 
Det är jobbigt, det är hårt. 
Ge min andrum, säg förlåt.. 

 
 
 
Dagar som denna lär man sig att uppskatta vänner!
Tack  för att ni finns för mig!
 
 
 
God Natt allesammans! <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

En mammas hjärta värker när ens dotters brister.
Alla kan vi säga gå vidare gå framåt. Men ingen förstår nog riktigt hur ont han gjort dig. Jag lider med dig och vill hålla om dig, vagga dig i min famn och säga att allt blir bra.
Älskar dig mitt hjärta

2013-02-27 @ 23:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0