Vinst eller förlust?

 
Så många saker som just gäller vinst eller förlust egentligen.. 

Man vinner ett vad, förlorar ett vad. 
Man vinner en vän, förlorar en vän
Man vinner (finner) kärlek, man förlorar kärlek
Man vinner tid, förlorar tid
Man vinner mod, tappar mod
Man vinner styrka, förlorar styrka
 
 
Skulle kunna fortsätta i en evighet. Men jag tror man är med på poängen med min tanke..
Tänk som livet är upplagt ändå. Det blir sällan som man tänkt sig och man får inte alltid som man vill.
Det är inte meningen och det är inte så det skall vara. 
Men tänk om man någon gång kunde få lite medvind, slippa att alltid gå i uppförs backe. 
Känns ibland som att man står emellan två kullar, som nere i en grop. Spelar ingen roll åt vilket håll du tittar. 
Vart du än skall så är det lika jobbigt, lika brant. Vad gör man då?
En redbull kanske hade varit på sin plats? Dock väldigt osäker på om det faktiskt skulle hjälpa i det läget. 
Får du inga vingar måste du oavsett ta dig fram med egen maskin. Så... 
Ett steg i taget kanske? Så där vacker som dom säger "fånga dagen".
Dom säger att man måste våga, våga släppa taget. Men om man gör det och faller, vem fångar en då?
Utan lina, utan nät måste du kasta dig ut i livet..
 
 
 
Frågar mig ibland.. 
Har jag vunnit en dag eller förlorat en? 
Har jag lärt mig något nytt eller upprepar jag samma misstag? 
Blivit klokare eller bara lite mindre dum..?
 
Så vad har man lärt sig då?
 
 
 
 
 
(Förmodligen inte något klokare eller nåt annat heller..)
 
Alla dessa kvälls funderingar.. 
Sova kanske är det jag borde tänka på.
Förmodligen!
 
 
God Natt vänner!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0